Strategi og virksomhetsutvikling

  • Hvordan sørge for at virksomheten endrer seg i takt med behov og krav fra omgivelsene?

  • Hvordan lage gode strategier som faktisk er mulig å følge?

  • Hvordan kan teknologi hjelpe oss til å forbedre arbeidsprosessene våre?

  • Hvordan få forretning, jus, organisasjon og teknologi til å gå i samme retning?

 
 
 

Vi har erfart

  • En virksomhet som ikke endrer seg vil før eller senere bli akterutseilt

  • Mange virksomheter har ikke rigget seg for store utviklingsløp – det er krevende å balansere utvikling og drift i det daglige

  • En strategi må forankres godt og være enkel å huske

  • Verdiskaping skjer på tvers av organisasjonsstrukturer

  • Ny teknologi og forventninger fra omgivelsene er viktige drivere for endring og utvikling

  • Uten gode og relevante måltall er det vanskelig å være målrettet

  • Strategien må inneholde konkrete tiltak som følges opp jevnlig 

Vi tilbyr

  • Utarbeidelse av virksomhets-, forretnings- og digitaliseringsstrategi

  • Utvikling og forbedring av styringssystemer og styringsmodeller

  • Støtte til etablering og videreutvikling av virksomheter

  • Hjelp til kartlegging, innføring og kontinuerlig forbedring av prosesser

  • Etablering og videreutvikling av gode måltall for virksomheten

  • Merkevareledelse, posisjonering og merkevarestrategi

 
 

Folka våre:

Inger-Hilde Hillesund

Jeg har lang erfaring fra etablering og utvikling av både store og små virksomheter. Dette omfatter blant annet prosesser, organisering og styringsmodeller. Men det aller viktigste er likevel å synliggjøre virksomhetens mål og hvilke tjenester man leverer til brukerne og samfunnet. Hvorfor er vi til og hvem er vi til for? Hvordan kan vi utvikle enda bedre tjenester og levere enda mer verdi?

Håkon Sveen

Jeg har mer enn ti års erfaring med strategiske og operative kommunikasjonsoppgaver i noen av landets viktigste digitale omstillinger. Hvis det én ting jeg har lært i løpet av den tiden, så er det at god, hyppig og målrettet kommunikasjon er alfa omega for å skape forståelse, motivasjon og endringskraft i organisasjonen. Det er rett og slett noe av et viktigste vi gjør for å ta virksomheten til et nytt nivå. For en digital omstilling handler mest av alt om mennesker. Og det må vi ta på alvor.

Du er kanskje også interessert i: